ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر چه بود؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۲۰۰۶۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
علت افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر چه بود؟ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲)
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار بود افزایش نرخ ارز و انس طلا را دو عامل اصلی صعود قیمت‌ها عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به عقیده بسیاری از کارشناسان، به طور معمول، افزایش ناپایداری در بازار‌های مالی و اقتصادی به عنوان نتیجه‌ای از تحولات سیاسی و اقتصادی، منجر به افزایش نگرانی‌ها و در نهایت منجر به افزایش قیمت طلا و سکه می‌شود.

بازار طلا این روز‌ها صعودی است؛ قیمت انس جهانی ۲۲۸۴ دلار شده است و سکه نیز در نرخی بی سابقه به مرز ۴۴ میلیون تومان رسید همچنین هرگرم طلا نیز از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد.

در همین رابطه نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار بود، اظهار داشت: در بازار نسبت به آخرین روز‌های سال گذشته به تدریج شاهد افزایش قیمت جهانی طلا بودیم؛ در مجموع طی دو هفته اخیر انس جهانی ۱۴ دلار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت دلار نیز در این مدت افزایش یافته است؛ عنوان کرد: به دلیل این دو عامل و اخبار سیاسی و اقتصادی که در سطح دنیا بود قیمت طلا و سکه افزایش یافت.

بذرافشان اضافه کرد: در روز‌های پایانی سال نیز افزایش قمیت داشتیم ولی اعتقاد بر این بود صعود قیمت‌ها به دلیل قرار داشتن در روز‌های پایانی سال و نوسان بازار است؛ اما در ایام تعطیلات قیمت انس ۹۲ دلار افزایش یافته است و این عامل با نوسان بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه باید چند روز صبر کنیم تا سمت و سوی حرکت انس و بازار ارز مشخص شود؛ اظهار داشت: بخشی از این افزایش پیش از این پیش بینی شده بود که انس جهانی به سمت ۲۵۰۰ دلار خواهد رفت و الان شاهد حرکت صعودی انس هستیم؛ از ابتدای سال میلادی بیش از ۲۵۰ دلار افزایش قیمت انس داشتیم که به تبغ در بازار‌های داخلی نیز اثر گذار بود علاوه بر این افزایش دور از انتظار نرخ نیز در قیمت طلا و سکه اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه حباب نیز بیش از ۱ میلیون تومان افزایش داشته است؛ گفت: روز‌های پایانی سال نیز تحلیل گران بر این عقیده بودند که افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به انس جهانی غیرمنطقی است در آن روز‌ها بازار التهابی نداشت فقط افزایش قیمت ارز باعث شد التهاب قیمت در بازار داشته باشیم، اما رشدی در تقاضا نداشتیم.

بذرافشان افزود: الان نیز شرایط همین است بازار هنوز نیمه تعطیل است بنابراین به نظر نمی‌رسد در روز‌های آینده نوسان زیاد داشته باشیم. باید از این چند روز عبور کنیم تا شرایط بازار مشخص شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان گفت: اگر بانک مرکزی بتواند نسبت به کنترل نرخ ارز و عرضه سکه در مرکز مبادله انجام دهد قطعا می‌تواند نقش محوری کنترل و کاهش قیمت داشته باشد.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان رسیده است، هر قطعه سکه طرح جدید ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است قیمت سکه طرح قدیم ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->